Vi er allerede snart i februar og for mange er det vanskelig å komme igang med trening og hverdagsrutiner. Under er 10 tips som skal hjelpe deg ut på tur:

  1. FAST TIDSPUNKT HVER DAG: Gjør dagsturen til en rutine i hverdagen!
  2. IKKE TENK, BARE GÅ: Ikke kjenn etter om du har lyst, du angrer aldri på en tur i ettertid!
  3. AVTAL MED EN VENN: En avtale gjør turen mer forpliktende (og hyggeligere!)
  4. BRUK BRODDER ELLER STAVER: Da kan du gå på glatt føre og i ulendt terreng - ingen unnskyldning!
  5. LEGG KLAR KLÆR OG UTSTYR KVELDEN FØR!
  6. OPPDAG NYE STEDER I DITT NÆRMILJØ: Slik holder motivasjonen lenger og du kan finne din favorittløype!
  7. SJEKK VÆRMELDINGEN: Kle deg deretter og velg en rute som passer forholdene - skogstur fremfor fjelltopp hvis mye vind!
  8. GÅ > KJØRE BIL: Ved korte strekninger kan man gå fremfor å kjøre bil - bra for deg og bra for miljøet!
  9. TA ALLE TELEFONSAMTALER MENS DU GÅR: Da glemmer du fort tiden og slår to fluer i en smekk!
  10. ROS > RIS: Ikke sett for høye krav til deg selv - alt er bedre enn ingenting!